Nawigacja

Artykuły » Lineage 2 » Walka z potworami

Walka z potworami

Walka

Mówiąc o Lineage 2 nie można pominąć tematu walki. Walcząc z potworami poznajemy działanie przedmiotów oraz umiejętności które posiada bohater. W dalszym czasie podniesie to naszą siłę co umożliwi nam zdominowanie wroga w walkach PvP (gracz kontra gracz).

 

 

 

 

Przebieg walki

Podczas gry walka z potworami odbywa się w czasie rzeczywistym. Znając podstawowe informacje można spokojnie polować samotnie.

1. Cel znaleziony:

Potwory znajdują sie w lochach oraz terenach łowieckich. Gracz podróżuję poszukując potworów odpowiadających jego poziomowi postaci. Jeżeli naciśniesz lewym klawiszem myszy na potwora na górze ekranu powinny pojawić sie nazwa oraz podstawowe informacje o nim. Po kolorze w jakim jest napisana nazwa możemy określić różnicę poziomów miedzy potworem a graczem. Z dodatkowych informacji możemy odczytać które umiejętności i bronie będą lepiej działać na danego potwora.

 

Po zaznaczeniu celu

Kiedy atakujemy cel

 

Poziom Bohatera

Poziom 77 lub niżej

Poziom 78 lub wyżej

Nazwa potwora

Różnica poziomów

Kara doświadczenia

Kara do szansy na przedmiot

Różnica poziomów

Kara doświadczenia

Kara do szansy na przedmiot

Nazwa potwora

+9 lub więcej

Nie

Nie

---------

-------------

-----------

Nazwa potwora

~+6+8

Nie

Nie

~+6+8

Nie

Nie

Nazwa potwora

+3 do +5

Nie

Nie

+2 do +5

Nie

Nie

Nazwa potwora

-2 do +2

Nie

Nie

-1 do +1

Nie

Nie

Nazwa potwora

-3 do -5

Nie

Nie

-2 do -3

Nie

Nie

Nazwa potwora

-6 do -8

Delikatna kara

Delikatna kara

-4 do -5

Delikatna kara

Delikatna kara

Nazwa potwora

-9 lub mniej

Większa kara

Większa kara

-6 lub mniej

Większa kara

Większa kara

Poziom 78 lub wyższy:

Nazwa potwora

Różnica poziomów

Kara doświadczenia

Kara do szansy na przedmiot

Nazwa potwora

~+6+8

Nie

Nie

Nazwa potwora

+2 do +5

Nie

Nie

Nazwa potwora

-1 do +1

Nie

Nie

Nazwa potwora

-2 do -3

Nie

Nie

Nazwa potwora

-4 do -5

Delikatna kara

Delikatna kara

Nazwa potwora

-6 lub więcej

Większa kara

Większa kara

 

Wraz z wprowadzeniem dodatku Gracia Plus, jeżeli posiadamy poziom 78 lub wyższy wprowadzono dodatkowe ograniczenia:

Wzór dotyczący zadawanych obrażeń potworom o poziomie 78+ niewiele sie zmienił:

  • Uszkodzenia sie zmniejszają jeżeli różnica poziomów miedzy potworem a bohaterem wynosi 2 lub więcej:

Obrażenia nie są zmniejszane jeżeli potwór jest na tym samym poziomie lub wyższym od naszego bohatera.

Obrażenia spowodowane przez sługę lub zwierzaka zależą tylko od poziomu bohatera a nie jak przedtem od poziomu bohatera i zwierzaka/sługi.

  • Obrażenia zmniejszone dla wszystkich rodzajów ataków (broń, umiejętność itp.)
  • Zmiana ta nie wpływa na PvP (Gracz kontra Gracz).

Wzór na odporność na obrażenia dla potworów o poziomie 78+:

  • Jeżeli różnica poziomów pomiędzy atakującym a potworem wynosi 3 lub więcej wtedy zwiększa sie szansa ze potwor z powodzeniem oprze sie atakowi magicznemu.
  • Zmodyfikowany wzór określający odporność potwora na ataki magiczne:

Szansa na to ze potwór będzie odporny na obrażenia jest zależna od poziomu bohatera a nie od statystyk lub ekwipunku.

  • Ta zmiana nie wpływa na PvP (gracz kontra gracz)

2. Początek walki:

Jeżeli znajdziesz potwora którego chcesz upolować, zabij go używając broni oraz umiejętności. Używanie specjalnych przedmiotów, umiejętności pomocniczych oraz działania w grupie pomoże Ci w przygotowaniu sie do starcia. Jeżeli posiadasz mało życia, postaraj się przywrócić je po przez ataki fizyczne jeżeli posiadasz odpowiednie wzmocnienie na sobie ( np. Vampiric Rage) lub po przez mikstury regenerujące życie lub umiejętności leczące. Używaj soulshotów lub blessed spiritshotow aby wzmocnić sile swoich ataków. Zawsze patrz na swój pasek życia i many ponieważ brak którego kol wiek z tych zasobów może doprowadzić do twojej śmierci.

3. Koniec walki:

Koniec walki następuje kiedy zabijesz potwora albo on zabije Ciebie. Kiedy zabijesz potwora dostajesz doświadczenie oraz punkty do wykorzystania na wykupienie umiejętności (SP), oprócz tego istnieje szansa na wypadniecie adeny oraz/lub przedmiotu. Jeżeli zostaniesz zabity przez potwora tracisz pewna część zdobytego doświadczenia oraz możesz ale nie musisz dostać "karę śmierci" . Martwy bohater może zostać wskrzeszony po przez specjalny zwoj, umiejętność lub odrodzić sie w mieście.

 

Co to jest kara śmierci?

Kiedyś była mała szansa na to ze po śmierci mogłeś upuścić przedmiot. Wraz z aktualizacjami opcja ta została usunięta z wyjątkiem graczy którzy zabili innego gracza a ich nazwa wyświetlana jest na czerwono. Zamiast tego obecnie jest szansa otrzymania osłabienia zwanego karą śmierci która zmniejsza twoje podstawowe statystyki takie jak: Atak, Obrona, Prędkość, Celność itp. Jest to pewien rodzaj osłabienia, które wraz z każdą kolejną śmierci może skumulować sie aż do 15 poziomu, jeżeli nie zostanie systematycznie usuwane specjalnymi zwojami dostępnymi w sklepie z podstawowymi rzeczami.

 

4. Bronie i rodzaje ataków:

Obrażenia z bliska

Obrażenia odległościowe

Wszystkie bronie mogą atakować z bliska oprócz łuku oraz kuszy. Żeby zwiększyć obrażenia używaj soulshotów.

Do tej kategorii zaliczają sie łuki oraz kusze. Każdy atak za pomocą łuku konsumuje punkty many. Łuki posiadają wysokie obrażenia, mała prędkość ataku oraz duży dystans ataku. Kusze posiadają dużą szybkość ataku, zadają średnie obrażenia oraz zasięg ataku podobny do łuku.

Obrażenia fizyczne

Obrażenia magiczne

Klasy przeznaczone do walki wręcz posiadają umiejętności fizyczne. Używanie niektórych umiejętności wymaga konkretnej broni.

 

Klasy magiczne zadają obrażenia magiczne. Umiejętności magiczne posiadają różne żywioły ataku (ziemia, ogień, woda, ciemność, świętość). Więc wybierając miejsce do zdobywania doświadczenia warto zwrócić uwagę na atrybut obrony potwora. Każda umiejętność magiczna posiada swój czas rzucania, jeżeli podczas rzucania zaklęcia zostaniesz zaatakowany może przerwać to twoja umiejętność. Żeby zwiększyć obrażenia magiczne zaleca sie używanie spiritshotow lub blessed spiritshotow.

Polowanie na potwory

Użytkownicy po przez zabijanie potworów zbierają doświadczenie, punkty do wykorzystania na umiejętności, adene oraz przedmioty. Ostatnie dwie rzeczy służą do ulepszania naszego ekwipunku.

Doświadczenie

Doświadczenie jest potrzebne do rozwoju postaci. Kiedy zapełnimy pasek do 100% wtedy dostajemy kolejny poziom. Co kilka poziomów można nabyć nowe umiejętność i ulepszyć stare.

Punkty umiejętności (SP)

Punkty te nabywa sie po przez zabijanie potworów oraz można je otrzymać po wykonaniu misji. SP są konsumowane przy uczeniu sie nowych umiejętności i ulepszaniu juz nauczonych. Wraz z rozwojem umiejętności koszt w postaci punktów ulega stopniowemu zwiększeniu. Warto ulepszać umiejętności z rozwaga ponieważ na wyższych poziomach brakuje SP.

Adena

Waluta w świecie Lineage 2. Otrzymujesz ją po przez zabijanie potworów jak i wykonywanie misji. Warto zwrócić uwagę, że adena wypada na ziemie i wymagane jest jej podnoszenie. Jeżeli przez 10 minut od zabicia potwora nie dźwignie się adeny, zniknie ona wraz z wszystkimi rzeczami które nie zostały podniesione.

Przedmioty

Po przez zabijanie potworów można uzyskać różnego rodzaju przedmioty. Z każdego potwora mogą lecieć inne przedmioty. Wypadniecie pełnej broni lub części zbroi jest bardzo małe, częściej lecą składniki do tworzenia broni, zbroi oraz herby.

Śmierć podczas polowania na potwory

Śmierć w Lineage 2 jest czymś normalnym. Kiedy zginiesz z ręki potwora wtedy traci pewną ilość doświadczenia, jeżeli stracisz za dużo doświadczenia wtedy może stracić poziom. Osoby które zabijają innych graczy poza PvP (posiadają czerwonego koloru - PK) mogą stracić przedmioty posiadane w czasie śmierci w ekwipunku jeżeli licznik PK wynosi więcej niż 3.

 

 

 

 

Co zrobić kiedy zginiemy?

1. Kiedy zginiesz pojawia sie menu z którego możesz wybrać miejsce odrodzenia. Normalnie jest opcja powrotu do najbliższego miasta, kiedy gracz jest w klanie (Gildii) która posiada zamek lub/i sale klanową (clan hall) wtedy ma do wyboru jeszcze te miejsca. Wskrzeszenie w sali klanowej zwraca pewna ilość straconego doświadczenia podczas śmierci.

2. Twoja grupa lub inni gracze mogą wskrzesić twoją postać zwojami lub specjalną umiejętnością. Jest różnica w zwracanym doświadczeniu pomiędzy zwojem a umiejętnością:

Blessed Scroll of Resurrection przywraca 100 % straconego przy śmierci doświadczenia.

Umiejętność klas leczących zależnie od ich ekwipunku, klasy, statystyk, tatuaży, i poziomy postaci wskrzeszającej może przywrócić od 20 do 90 % doświadczenia.

 

Negatywne efekty oddziałujące na postać

W czasie walki z potworem gracz jak i potwor może zostać wprowadzony w pewny stan. Prawie wszystkie z nich są tymczasowe ale czasami skutki ich działania mogą być fatalne dla naszego bohatera.

Nazwa

Opis

Sposób przeciwdziałania

Sleep

Spisz przez pewien okres czasu.

Użyj zwoju obudzenia. Stan jest również usunięty kiedy zostaniesz zaatakowany.

Root

Nie możesz sie poruszyć, ale możesz atakować z bliska i dystansu.

Nie można usunąć tego stanu natychmiast, znika sam po chwili.

Poisoning

Jesteś zatruty i tracisz pewna część życia.

Zatruty bohater może użyć odtrutki lub umiejętność heal poison.

Bleeding

Krwawisz i tracisz pewna część życia.

Można usunąć bandażem.

Shock

Jesteś zszokowany i nie możesz wykonać żadnej akcji.

Szok znika po otrzymaniu pewnej ilości obrażeń, odporność można zwiększyć przez umiejętność Resist Shock od Elven Elder.

Paralysis

Jesteś sparaliżowany i nie możesz sie poruszać ani wykonać żadnego ataku.

Umiejętności Bishopa oraz Sage Elder mogą usunąć ten stan.

Silence

Nie możesz używać umiejętności fizycznych i magicznych.

Nie można usunąć tego stanu natychmiast, znika sam po chwili.

Slowdown

Twoja prędkość poruszania jest zmniejszona.

Nie można usunąć tego stanu natychmiast, znika sam po chwili.

Attack speed reduction

Twoja prędkość ataku jest zmniejszona.

Nie można usunąć tego stanu natychmiast, znika sam po chwili.


 

 

Czy wiesz że..

Sługa Elemental Unicorn Seraphim może usunąć negatywne efekty typu sen, uziemienie, szok, uciszenie i paraliż z członków drużyny.

 

Twoja pozycja a obrażenia zadane i otrzymane

Wiele klas może uzyskać przewagę dzięki atakowaniu przeciwnika z odpowiedniej strony np. klasy korzystające z sztyletów zadają zwiększone obrażenia kiedy atakują z boku lub w plecy. Podobnie jest w przypadku postaci noszących tarcze. Tarcza sama w sobie posiada 20% na przyjecie obrażeń, kiedy jednak potwor skierowany jest w nasza stronę szansa ta wzrasta.

 

Autor tłumaczenia: Messae Źródło: http://lineage2.power.plaync.com/wiki